ОГЛЯД СИСТЕМ НАВІГАЦІЇ РУХОМИХ ОБ'ЄКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2023-73-1-9Ключові слова:
навігаційна система, позиціонування об’єктів, БІНС, RFIDАнотація
В роботі розглядаються різноманітні системи навігації та позиціонування рухомих об’єктів наводяться їх принцип дії та точність, упор робиться на системи високої точності позиціонування та можливість їх використання в обмеженому об’ємі.
Серед систем, що розглядаються: глобальні навігаційні системи (GPS) - забезпечують точність позиціонування менше 6 метрів. Нове покоління супутників забезпечує точність більше 60-90 см; позиціонування в стільникових мережах складає 100-150 м, для більшості базових станцій - кілометр або більше. Фірмові технології стільникових мереж досягають точності 100-50 м; до локальні інфрачервоні системи позиціонування досягають точності позиціонування в 10-30 см, ультразвукові системи мають найвищу точність позиціонування, що досягає 3 см; системи позиціонування з використанням пасивних радіочастотних ідентифікаторів (RFID) досягають точності біля одного метра; системи позиціонування з використанням активних радіочастотних ідентифікаторів RFID радіочастотні мітки використовуються для відстежування об'єктів на відносно великих відстанях до 100 м; позиціонування за технологією "ближнього поля" досягає точності позиціонування в реальних умовах близько метра на відстані до 30 м. Радіохвилі охоплюють перешкоди, не відбиваються. Тому технологія NFER має переваги в складній конфігурації приміщень з великою кількістю перешкод; безплатформена інерціальна система - принцип організації інерціальних навігаційних систем і систем орієнтації ґрунтується на інтеграції кутових швидкостей і прискорень. Точність визначення поточних координат – 7 м в залежності від пройденого шляху; інерціальна система позиціонування - це метод навігації для визначення координат і параметрів руху різних об'єктів – кораблів, літаків, ракет. Суть методу в тому, що для цього не потрібно зовнішні орієнтири або сигнали. Точність визначення поточних координат – 10 м в залежності від пройденого шляху.
Отримані результати можуть бути використані для вибору навігаційної системи відповідно до області використання та необхідної точності.