ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ ДОРОЖНЬОГО ТРАФІКУ ДЛЯ АДАПТИВНОГО ПЛАНУВАННЯ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

Автор(и)

  • Гліб ІЩЕНКО Вінницький національний технічний університет
  • Олександр ШЕВЧУК Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-8600-0700

DOI:

https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-84-6

Ключові слова:

Моделювання трафіку, добовий профіль, нормальний розподіл, адаптивне планування перевезень, автоматична апроксимація, класифікація маршрутів

Анотація

У роботі запропоновано метод апроксимації добових профілів дорожнього трафіку для застосування в автоматизованих системах адаптивного планування перевезень. Підхід базується на параметричному представленні часової компоненти як комбінації щільностей нормальних розподілів, параметри яких оцінюються автоматично на основі класифікації маршруту, контекстних множників (урбанізація, відстань, напрямок руху), стохастичних корекцій і локальних зсувів. Запропонований алгоритм забезпечує побудову інтерпретованих добових профілів для різних класів маршрутів та дозволяє генерувати різноманітні шаблони трафіку в умовах обмеженості даних. Експериментальна перевірка показала, що автоматично згенеровані профілі відтворюють характерні відмінності в динаміці трафіку для різних типів маршрутів і напрямків руху; водночас для досягнення відповідності статистичним даним метод вимагає локального калібрування контекстних множників і врахування додаткових факторів (сезонність, погодні умови, дорожні події).

##submission.downloads##

Опубліковано

11.12.2025

Як цитувати

ІЩЕНКО , Г., & ШЕВЧУК, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ ДОРОЖНЬОГО ТРАФІКУ ДЛЯ АДАПТИВНОГО ПЛАНУВАННЯ ПЕРЕВЕЗЕНЬ. MEASURING AND COMPUTING DEVICES IN TECHNOLOGICAL PROCESSES, 84(4), 56–60. https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-84-6