ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ТРАНСПОРТІ
(Індустрія 4.0; цифрові транспортні коридори та платформи; моделювання та моделювання транспортних систем і т.)
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2024-79-23Ключові слова:
транспортна система, національна економіка, продуктивність, моніторинг, безпека поїздівАнотація
Мета статті розглядати значну важливість використання інформаційних технологій у суспільстві як основного технічного інструменту розвитку транспортних систем. У ньому також розглядаються питання розширення економічних зв'язків між країнами та прискорення інтеграційних процесів, наголошуючи на ролі транспортної системи як фундаментальної опори національної економіки кожної країни та соціально-економічної сутності транспортних послуг. На залізничному транспорті досліджувалося використання «розумних» поїздів, «розумних» локомотивів та «розумних» вагонів при з'єднанні залізничного транспорту з іншими видами транспорту для забезпечення безпеки поїздів, пропускної спроможності ліній, швидкості контролю перевезень, а також підвищення продуктивності праці працівників за допомогою комп'ютера. системи автоматизованих систем керування. Досліджено важливість більш плавного та якісного моніторингу рівня обслуговування при взаємній інтеграції цих систем. Новизна статті полягає в тому, що інформаційні технології на транспорті інтегровані в транспортні системи 4-ї промислової революції, досліджуються розробки інтелектуальної системи керування для моделювання цифрових транспортних коридорів та платформ, а також досягнення оптимізації транспортних потоків та керування дорожнім рухом із застосуванням інтелектуального транспорту. На закінчення зазначається, що у майбутньому «розумні» локомотиви мають бути інтегровані з «розумними» вагонами, вони є локальне управління всіма компонентами вагона – гальмівним устаткуванням; електрообладнання, сервісне обладнання і т. д. Для визначення розташування об'єктів, що рухаються, і систем моніторингу слід використовувати супутникові технології. Ці технології повинні використовуватися спільно з радіозв'язком та радіолокаційним зондуванням залізничних об'єктів із супутників та визначати їх координацію. В майбутньому пов'язане управління має стати основою єдиного транспортного комплексу для всіх транспортних галузей та всіх експедиторів для оперативного моніторингу та прогнозування ситуацій для всіх мобільних одиниць та кожної ланки, задіяної у технологічному процесі. Застосування інтелектуального транспорту забезпечить прогнозування транспортних потоків та оптимізацію керування дорожнім рухом.