ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ АГРЕГАЦІЇ ДАНИХ В ІНФОРМАЦІЙНІЙ СИСТЕМІ КОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2021-68-2-2Ключові слова:
агрегація даних, REST API, освітній процес, CRM-система, контроль, реляційна БДАнотація
Сучасні інформаційно-вимірювальні технології відіграють значну роль у багатьох галузях людської діяльності. Однією з таких сфер є освіта, головним критерієм оцінки якості якої є наявність певних компетенцій слухачів у процесі навчання. Керування навчальним процесом може реалізовуватися з певним ступенем автоматизації, застосуванням інформаційних систем та систем контролю (спецалізованого ПЗ). Інформаційна система має охоплювати всі основні педагогічні процеси навчального закладу та надавати інформацію для прийняття управлінських рішень. Метою роботи є застосування методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу, розробка програмного модулю інформаційної системи контролю навчального процесу CRM архітектури з можливістю задання користувацьких шаблонів агрегації та відображення даних. В технології агрегації даних застосувуються специфікації JSON API та сервіси REST API, що дозволяє відображати вибрані параметри освітнього процесу. Предметом дослідження є аналіз методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу функціональних особливостей і архітектурних рішень програмних засобів та технологій агрегації даних в інформаційній системі CRM архітектури контролю освітнього процесу вищого навчального закладу. Обґрунтування вибору архітектури і функціоналу програмного модулю для агрегації та відображення даних при створення запитів із бази даних SQL інформаційної системи керування освітнім процесом та розробка архітектури запитів із застосуванням специфікації JSON API та сервісів REST API.
Розроблений програмний модуль контролю вибраних параметрів навчального процесу шляхом агрегації даних із використанням користувацьких шаблонів придатний до інтеграції у якості компоненту уже працюючих CRM систем із відкритим вихідним кодом. Це дозволяє створювати на базі систем CRM архітектури сервіси спрямовані на досягнення основної мети та цілей навчального процесу державних та приватних навчальними закладів. З’являється можливість отримувати аналітичну інформацію про якість роботи викладачів та рівень отриманих компетенцій слухачів що дозволяє оцінити поточний стан навчального процесу та спланувати можливі варіанти для його покращення.