ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ДЛЯ ЛОКАЛЬНОГО РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2023-73-1-7Ключові слова:
Інтернет-магазин, пошукова оптимізація, контекстна реклама, Google Maps, геотергетинг, локальний Інтернет-маркетингАнотація
Сьогодні все більше компаній розвивають свій бізнес за рахунок використання електронних засобів реклами та торгівлі. Сучасні інформаційно-телекомунікаційні технології відкривають нові можливості для донесення комерційних пропозицій цільовій аудиторії. Локальний маркетинг зарекомендував себе як один із нових перспективних напрямків. Важливим етапом у розвитку цього напрямку маркетингових технологій стало впровадження в 2012 році пошуковою системою Google алгоритму ранжування результатів пошуку, який враховує географічну віддаленість об’єктів, відповідних пошуковим запитам. Сьогодні велика частина пошукових запитів Google обробляється цією пошуковою системою з урахуванням динамічної локальної прив'язки. Залежно від характеру маркетингової діяльності та типу локального позиціонування можна виділити наступні групи локальних бізнес-організацій, ефективність маркетингової діяльності яких можна підвищити шляхом оптимізації для локального пошуку:
- офлайн компанії з одним видом діяльності;
- мережеві компанії, що працюють під одним брендом, але займаються різними видами діяльності;
- підприємства, що спеціалізуються на наданні виїзних послуг і доставці вантажів.
В роботі розглянуто використання наступних рекламних каналів просування місцевого бізнесу:
- Присутність компанії на Google Maps і в результатах пошуку з урахуванням місцезнаходження користувача (локальний пошук).
- Геотаргетингова реклама в соціальних мережах. Оголошення бачитимуть лише ті користувачі, які живуть або працюють у даному регіоні. Таргетинг можна розширити і встановити, наприклад, стать і вік потенційних споживачів. Таким чином, реклама гарантовано показуватиметься лише цільовій аудиторії.
- Відображення контекстної реклами з прив'язкою до геолокації.
- Розміщення інформації про компанію в спеціальних програмах, за допомогою яких користувачі шукають нові місця для відвідування.
- Створити та підтримувати сторінку на основних онлайн-платформах, наприклад, у соціальних мережах. в «Інстаграм» або «Фейсбук.
- Створення інтернет-сайту або інтернет-магазину торгової організації.
Застосовуючи найефективніші методи реклами місцевого бізнесу для того чи іншого маркетингового заходу, можна привернути увагу до компанії і, як наслідок, отримати нових клієнтів.