ОНТОЛОГІЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СТРУКТУРИ ВЕБДОДАТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-82-1Ключові слова:
онтологічне моделювання, вебдодаток, онтологія, SPARQL, структурування знань, інтернет-магазинАнотація
У статті досліджено застосування онтологічного підходу до моделювання структури вебдодатків. На прикладі інтернет-магазину створено багаторівневу онтологічну модель, яка містить базові класи (Furniture, Customer, Price, Style та інші) та підкласи. Запроєктовано множину властивостей-відношень для опису зв’язків між елементами моделі та властивостей-даних для визначення атрибутів. Сформовані концепти та взаємозв’язки реалізовано у вигляді онтологічного графу. Він забезпечує наочність моделі, узгодженість, зручність для подальшого аналізу та модифікації.
Опрацювання даних здійснено за допомогою мови запитів SPARQL, яка дозволяє ефективно працювати з онтологічною інформацією, здійснювати пошук зв’язків між компонентами та формувати структуровані списки для аналізу. Використання розробленої моделі продемонстровано на прикладі транзакцій в інтернет-магазині, що підтверджує її практичну цінність. Модель також може бути адаптована для вирішення завдань інших предметних областей,.
Особливу увагу приділено автоматизації формального представлення знань, візуалізації результатів та оптимізації процесів. Продемонстровано ефективність онтологічного моделювання як інструменту для аналізу та інтеграції даних у складних інформаційних системах.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ірина ПІХ, Юліан МЕРЕНИЧ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.