ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МОДУЛЬ ЗБОРУ ВІДКРИТИХ ДАНИХ В СИСТЕМІ РЕЙТИНГУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-81-45

Ключові слова:

веб-система, система оцінювання діяльності, науково-педагогічні працівники, заклад вищої освіти, рейтинг, автоматизація, інтеграція, штучний інтелект, ChatGPT

Анотація

У науковій роботі описано архітектуру модуля збору та обробки відкритих даних про наукові роботи працівників закладу вищої освіти, інтегрованого в рейтингову систему університету. Модуль працює в рамках системи рейтингування науково-педагогічних працівників, яка реалізована на фреймворку Laravel. Він включає графічний інтерфейс для користувачів (науковців, завідувачів кафедр, рецензентів, адміністраторів) та серверну частину на PHP з JavaScript. Для зберігання даних використовується MySQL сервер.
Модуль автоматизує збір інформації про наукову діяльність, зокрема статті, конференційні публікації та інші роботи з джерел, як-от Web of Science, Google Scholar і Scopus. Розпізнавання та класифікація робіт відповідно до критеріїв рейтингової системи здійснюється за допомогою штучного інтелекту, що використовує трансформерну архітектуру із механізмом самоуваги (self-attention). Ця технологія дозволяє моделі аналізувати текстові дані, розуміти контекст і семантичні зв’язки між словами, та цей процес інтегрований через API OpenAI.
Для збору даних використовується сервер на Node.js з Express.js і хмарне сховище MongoDB через GraphQL API. Сервер інтегрується з джерелами, як-от DSpace та Електронна бібліотека НАПН України. Багаторівнева архітектура підвищує надійність і масштабованість системи. Взаємодія з модулем відбувається через JWT Tokens, що забезпечує захист даних і доступ до них тільки авторизованим користувачам.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2025

Як цитувати

СІМАК, А., & ЮШКО, А. (2025). ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МОДУЛЬ ЗБОРУ ВІДКРИТИХ ДАНИХ В СИСТЕМІ РЕЙТИНГУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ. MEASURING AND COMPUTING DEVICES IN TECHNOLOGICAL PROCESSES, (1), 353–361. https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-81-45