ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПІДСИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-82-21Ключові слова:
імітаційне моделювання, цифрова трансформація, освітній процес, управління вищою освітою, SimPy, Python, навчальні сценарії, розклад занять, студентська активність, оптимізація ресурсівАнотація
У статті розглянуто підхід до цифрової трансформації підсистеми управління освітнім процесом закладу вищої освіти на основі імітаційного моделювання. Розроблено структуровану модель, що охоплює ключові компоненти освітнього середовища: студентів, викладачів, дисципліни, групи, розклад та аналітичні контролери. Для реалізації поведінкової логіки використано середовище Python з бібліотекою SimPy, що дає можливість відтворити подієво-орієнтовану динаміку процесів. Представлено блок-схему моделі, початкові параметри, технічні фрагменти коду, а також результати експериментів за різними сценаріями: перевантаження викладачів, конфлікти в розкладі, обмеження ресурсів. Показано, що запропонована модель дає змогу виявляти критичні зони, оцінювати вплив змін на ефективність навчального процесу та слугує інструментом для прийняття управлінських рішень. Запропонований підхід розгортає нові можливості для гнучкого аналізу та оптимізації освітнього середовища ВНЗ.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Роман ПАНОВИК, Уляна ПАНОВИК, Богдана ФЕДИНА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.