РОЗРОБКА ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПИЛУ АВТОДОРІГ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2024-80-23Ключові слова:
екологія, пил, екологічний моніторинг, виклики, інформаційно-вимірювальна системаАнотація
В статті розкрито актуальність вирішення проблеми визначення та контролю кількості пилу на дорогах .
Досліджено науково-технічні підходи до вимірювання PM2.5 та PM10, а такожпроаналізовано їх ефективність і практичне застосування
Наведеной аналіз існуючих чинників і факторів, що впливають на рівень запиленості доріг, а також досліджено сучасні методи та системи для вимірювання концентрації пилових частинок. Обґрунтувано вибір оптимального методу вимірювання та розробки інформаційно-вимірювальної системи, орієнтуючись на найкращі практики та вимоги до моніторингу якості повітря в умовах міського середовища.
При дослідженні дорожнього пилу особлива увага приділяється кількості пилу від автомобільного транспорту та умов, що сприяють пилоутворенню. При детальному вивченні механізмів утворення пилу, які зумовлені тертям шин об дорожнє покриття, що виникає внаслідок контакту гуми з асфальтом. Аналіз джерел був спрямований на ідентифікацію фізико-хімічних процесів, що супроводжують цей контакт, з метою оцінки їхнього внеску в загальне забруднення повітря.
В результаті аналізу літературних джерел було розглянуто методи та системи моніторингу запиленості повітря як за кордоном, так і в Україні. Особливу увагу було приділено методу оптичного розсіювання, який був обраний для дослідження. Цей метод дозволяє точно вимірювати концентрацію та розмір частинок пилу в повітрі, що робить його ефективним інструментом для моніторингу якості повітря.
Розроблено інформаційно-вимірювальну систему для визнвчення кількості пилу на дорогах в реальному часі з заданою точністю вимірювання Система допускає збереження даних, що дозволить використовувати отриману базу даних для контроля якості повітря в містах, впровадження ефективних екологічних ініціатив і прийняття обґрунтованих рішень у сфері охорони навколишнього середовища.