МОДЕЛЮВАННЯ РОБОТИ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ СТАНУ СТРІЧКОВОГО КОНВЕЄРА В ПРОГРАМНОМУ СЕРЕДОВИЩІ TIA PORTAL V.15.1 (ПОВІДОМЛЕННЯ 2)
DOI:
https://doi.org/10.31891/2219-9365-2023-73-1-21Ключові слова:
мехатроніка, автоматизація, стрічковий конвеєр, асинхронний двигун, моделювання, технологічний об’єкт, система автоматичного керування, автоматизоване робоче місце, цифровий двійник, TIA PORTAL v.15.1Анотація
Загально відомо, що транспортування вантажів на великі відстані є досить важливою ланкою в більшості технологічних процесів на виробництвах. Тому використання конвеєрного транспорту є досить розповсюдженим на сучасному етапі розвитку промисловості, найбільш поширеними є саме стрічкові конвеєри через високу продуктивність та гнучку будову. Для підвищення ефективності праці на підприємствах ставиться задача автоматизації конвеєрного транспорту, розробка системи автоматичного керування (САК) із можливістю контролю в режимі реального часу дозволить реалізувати дистанційне керування стрічковим конвеєром безпосередньо із автоматизованого робочого місця (АРМ) оператора.
В роботі наведено результати моделювання роботи стрічкового конвеєра, виконані в програмному середовищі TIA PORTAL v.15.1. Розглянуто введення асинхронного електродвигуна стрічкового конвеєра в тестовому режимі із введенням необхідних технологічних параметрів та перевіркою виникнення можливих помилок та похибок запуску.
Використовуване програмне середовище забезпечене можливістю переміщення осі в ручному режимі, оптимізації її налаштувань та тестування розробленої системи автоматичної керування, для цього застосовується Axis control panel, застосування якого описане. Крім того описано роботу діалогового вікна Tuning – для виконання переміщення осей із з’єднанням через PROFIdrive або через аналоговий вихід із контролем їх положення в режимі реального часу. Проаналізовано функцію Diagnostics, яка використовується для визначення оптимального коефіцієнту підсилення або коефіцієнту Kv для контуру керування осі. Профіль швидкості осі записується за допомогою використання функції трасування на час конфігурованого руху позиціонування. Після чого можливо виконати оцінку запису та відповідно адаптувати коефіцієнт підсилення.
Описано використання PROFIdrive стандартизованого інтерфейсу, що застосовується для керування частотними перетворювачами фірми Siemens на комунікаційних шинах PROFIBUS-DP. При його використанні можливе керування силовими частинами окремо та опитування їхнього стану через служби параметрів із контролера верхнього рівня. Загалом у PROFIdrive пропонується 6 класів використання, з яких було описано 4 найпоширеніших.